دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: قایقرانی ایران برای نخستین بار در بازی‌های المپیک پکن دو سهمیه به دست آورد.

محسن شادی و هما حسینی دو قایقران ایرانی شرکت‌کننده در این بازی‌ها بودند که توانستند برای حضور در این میدان با عبور از مسابقات مقدماتی و گزینشی  این موفقیت را کسب کردند. شادی، قایقران مرد ایرانی به‌رغم کمبود تجربه صاحب رتبه بیست و دوم شد و نشان داد که ورزشکاران این رشته اگر مورد توجه بهتر و بیشتری قرار گیرند، می‌توانند صاحب افتخارات بزرگ‌‌تری ‌شوند.

بسیاری حضور دو قایقران ایرانی در المپیک را نشانه رشد این رشته دانسته و به این باور رسیدند که قایقرانی ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است. این مسئله توجه جهانیان به قایقرانی ایران را بیشتر کرد تا جایی که پیشنهاد ریاست و دبیرکلی قایقرانی آسیا به ایران داده شده است. هنگام برگزاری مسابقات رویینگ قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ، کنگره‌ای برگزار شد که در خلال آن چنین پیشنهادهایی ارائه شده است.

احمد دنیا‌مالی، رئیس فدراسیون قایقرانی و اسکی‌روی آب ایران در این زمینه می‌گوید: «در صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون جهانی رویینگ داشتیم،  وی برحضور من در سمت ریاست کنفدراسیون آسیا نظر مثبتی داشت. چند ماه دیگر انتخابات کنفدراسیون آسیا برگزار می‌شود که آنها درنظر دارند ریاست و دبیرکلی از ایران باشد.» او ادامه می‌دهد: «مسئولان کنفدراسیون و رویینگ آسیا و اعضای مجمع هم از نظر مثبت فدراسیون جهانی رویینگ برای حضور ما بر راس این کنفدراسیون حمایت کردند. هدف ما هم همین است و برای رسیدن به آن تلاش خود را انجام می‌دهیم.»

دنیامالی: نگران نتایج هنگ‌کنگ نیستم

تیم اعزامی رویینگ ایران به مسابقه‌های آسیایی هنگ‌کنگ درحالی به کار خود در چهاردهمین دوره این رقابت‌ها پایان داد که هیچ مدالی کسب نکرد. این درحالی است که ایران در مسابقات سال گذشته که به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار شد، نتایج خوبی به دست آورده بود. امسال بهترین مقام ما در این رقابت‌ها عنوان ششمی بود. دنیامالی در رابطه با حضور ضعیف ورزشکاران ایرانی در این مسابقه‌ها چنین اظهارنظر می‌کند: «سطح کیفی این رقابت‌ها به مراتب بالاتر از دوره قبل بود. با این حال از نتایج ملی‌‌پوشان رویینگ راضی نیستم. اما این نتایج می‌تواند عاملی باشد جهت انجام برنامه‌ریزی بهتر برای بازی‌های آسیایی 2010 کوانگجوچین.»

دنیامالی اضافه می‌کند: «پاروزنان ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها در کره‌جنوبی عملکرد خوبی داشتند و پیش‌بینی می‌کردیم در این دوره بهتر ظاهر شویم. نگران این نتایج نیستیم چرا که هدف ما کوانگجو است. باید سخت‌تر تلاش کنیم تا در آن رقابت‌ها موفق شویم. می‌خواهیم در آن بازی‌ها سطح واقعی قایقرانی ایران را نشان دهیم.»وی با اشاره به اینکه قایقرانی رویینگ ایران بسیار جوان است، اظهار داشت: «رویینگ ایران دو سال است که کارش را شروع کرده است. نتایج ایران در آسیا و جهان، مسئولان فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیایی را شگفت‌زده کرده است. ایران بالاتر از برخی کشورها قرار دارد که سابقه زیادی در این رشته دارند.»

رئیس فدراسیون قایقرانی با تاکید بر اینکه یک تیم مربیگری سرشناس به رویینگ ایران اضافه خواهد شد، گفت: «مربی خوب با قرارداد بلند‌مدت (چهار ساله) می‌خواهیم. از تجربیات بین‌المللی برای ارتقای سطح رویینگ ایران استفاده می‌کنیم و بیشتر مربیان بزرگ رویینگ جهان کاندیدای ما هستند.»

کد خبر 67933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز